U bevindt zich hier: Zenon Scheidingsdesk » Afschriften opvragen bij uw gemeente
Informatie over afschriften

Onderstaand ziet u een aantal gemeentes wanneer u op de afbeelding van een gemeente klikt of tikt komt u op de webpagina van de gemeente terecht voor het opvragen van de afschriften van aktes welke noodzakelijk zijn voor het indienen van een verzoekschrift bij de rechtbank. U moet de aktes opvragen bij de gemeente waar u bent gehuwd of waar uw kind is geboren.

U kunt een afschrift van deze akte(s) opvragen met gebruikmaking van uw digid. Let op dat de afschriften van de aktes bij indiening bij de rechtbank niet ouder mogen zijn dan 3 maanden en dat de originele afschriften moeten worden aangeleverd.

Welke aktes zijn nodig voor het indienen van een verzoekschrift tot echtscheiding of de vaststelling van een ouderschapsplan?

  • Afschrift van een akte uit de burgerlijke stand (huwelijksakte) indien u gehuwd of geregistreerd partner bent.
  • Afschrift geboorteakte voor alle minderjarige kinderen.
  • Afschrift uit het bevolkingsregister met nationaliteit en datum vestiging Nederland (alleen nodig indien u in het buitenland bent geboren).

Mocht u de akte liever persoonlijk bij uw gemeente afhalen dan is het vaak nodig om vooraf een afspraak te maken. Vergeet dan niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Bel ons

Voor meer informatie